Begin van het stage-avontuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu Begin van het stage-avontuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu

Begin van het stage-avontuur

Door: Nick Ploegsma

Blijf op de hoogte en volg Nick

22 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Was ik weer!

Tijd voor mijn 2e verhaaltje hier op mijn blog. Heb er ondertussen 3 stagedagen op zitten en het is nogal hectisch deze week dus heb nog niet echt aan mijn eigen opdrachten kunnen werken.
Ondertussen mijn verblijfs- en werkvergunning geregeld hier op het eiland. Dinsdag mijn eerste stagedag gehad en allejezus wat was dit een saaie dag man..

Half 10 werd ik in een redelijk grote zaal voorgesteld aan allemaal andere mensen die mij een warm applaus gaven toen ik binnenkwam haha dat was het enige mooie van die dag. Van half 10 tot half 6 een presentatie gekregen over het resort en de geschiedenis ervan. De organisatiestructuur van het bedrijf en de chain of command etc. Nouja ik hou al op, zo saai was het dus ook.

Eenmaal half 6 moest ik nog allemaal dingen regelen hier met betrekking tot de werkkleding, eerst kreeg ik een broek maatje 32 en een blouse maatje XL. Iedereen weet hoe groot ik ben, dus laat je verbeelding spreken. Uiteindelijk aangekomen bij de tweede stagedag (eigenlijk de eerste echte dag) heb ik van 8 tot 5 op mijn reet gezeten, omdat er een investigation van de politie bezig was rond een uurtje of 10. Eerst werd me verteld dat ik er niks over mocht zeggen, maar een uur later had de politie van Curaçao al ff wat gepost op Facebook dus maakte het verder ook niet zoveel meer uit.

Er waren dus een aantal (Romeense, maar wil niet racistisch zijn natuurlijk) mannen die aan het pinnen waren met een vals bankpasje. Stuk of 10 x gepind in totaal en via camerabeelden etc. zoals in de film de mannen kunnen oppakken. Best een interessante eerste dag dus, maar vrij weinig gedaan verder.

Donderdag (vandaag) derde werkdag gehad, vrijwel de hele dag een brandbestrijdingscursus gehad waarvan ik nog een certificaat krijg dus dat is altijd mooi meegenomen! Eerste 3 uur theorie gehad en daarna in de praktijk even brandje mogen blussen enzo dus was wel even leuk om te doen.

Nu rond een uurtje of 3 eindelijk even wat tijd in het security kantoortje zonder dat iedereen in het Papiaments aan het praten is waar ik zoals je zelf wel snapt geen ene reet van versta. Op een bon dia of hopi dit hopi dat na versta ik er vrij weinig van haha, maar dat komt nog wel swa :P.
Laatste paar dagen niet opstap geweest in tegenstelling tot de rest, ben echt na stagedagen zo ongelofelijk moe dat ik ’s avonds bijna aan tafel in slaap val.. Midden in de nacht wakker worden is nog steeds aan de orde van de ‘nacht’ dus is nog steeds even wennen hier, vooral ook de temperatuur natuurlijk.

Langzaamaan begin ik er wat aan te wennen hier, want zal hier toch nog zeker een dikke 4 maanden stagelopen! Vanavond weer rustig aan en proberen rustig te slapen en dan morgen wel opstap. Onze dj nummer 1 van de wereld, jawel Hardwell draait hier en het hele eiland zal er wel naartoe gaan dus wordt vast een mooi feestje.
Nou dat was t eigenlijk wel wat ik te vertellen had, zal na t weekend ofzo wel weer ff een stukje maken!

  • 22 September 2014 - 21:16

    Birgitte:

    Wat lees ik nu, niks te doen en toch moe.......... haha niks gewend....
    Geniet kerel, alles went...... xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Nick Ploegsma, 19 jaar oud. Ik loop sinds 12 september 2014 stage in Curacao, deze stage zal ik doen tot 21 januari. De stageplek is het Santa Barbara Resort Curacao (www.santabarbararesortcuracao.com) Woonplaats in Curacao: Nieuwe straat 7

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 6183

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: