Eerste dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Nick

15 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Gisteravond aangekomen in Curaçao op het vliegveld Hato!? (12 september)
Opgehaald door iemand van wereldstage, de organisatie die deze stage voor een groot deel heeft mogelijk gemaakt. Samen met 5 anderen die hier ook gaan stagelopen in een of andere taxi gezet richting mijn appartement op de Nieuwe straat 7. Van schakelen had de taxichauffeur nog niet gehoord, 40 in de eerste versnelling en 80 in de tweede zeg maar.. Ondanks de heerlijke geur van een verbrande koppelingsplaat was de chauffeur niet erg onder de indruk.

Eenmaal aangekomen bij het appartement mijn huisgenoten ontmoet, stuk of 20 personen, en uiteraard een (x aantal) welverdiende biertjes gedronken. Zeg maar om de jetlag te ontwijken, gister meteen even naar een discotheek geweest, waar ik achteraf eigenlijk wel wat moe voor was maar op dat moment viel het wel mee. Doordat ik in het vliegtuig om 5 uur Nederlandse tijd avond gegeten had en het ondertussen 12 uur Antilliaanse tijd was (6 uur ‘s ochtends in Nederland, had ik best zin om even wat te eten. Een kapsalon of een broodje shoarma zijn ze hier ook niet vies van dus laten we zeggen dat ik mijn buikje wel even gevuld heb.
Toen met een andere jongen maar weer terug naar het appartement gelopen, aangezien ze je er hier wel voor behoeden om ’s avonds niet alleen over straat te lopen in verband met je eigen veiligheid. Het aantal zwervers valt op het eerste gezicht mee, maar ze jatten je spullen voor je het weet.

Eenmaal weer bij het appartement thuisgekomen sliep bijna iedereen al. Voor ik binnen was eerst nog even de poort beneden en het hek boven bij de deur geopend.. waarna ik met een andere sleutel ook mijn eigen kamer eens even van het slot heb gehaald. Even wennen dus, maar dat zal voor de rest wel goed komen.
Voor de rest ben ik wel wat zenuwachtig voor wat er komen gaat. Het gevoel dat ik hier de komende 5 maanden zit zakt nu wat meer in en moet zeggen dat ik daardoor best het gevoel heb dat ik vrienden en familie al wat aan het missen ben. Moet nog even mijn plekje vinden hier en dan gaat dat vanzelf wel even wat beter.

Heb trouwens nog geen internet hier, wel een simkaart voor op het eiland, maar nog geen idee hoe ik daarmee internet zou moeten krijgen. Ze werken hier namelijk nog met prepaid kaarten haha en het internet is hier best duur. De gratis wifispots die ik ben tegenkomen kan je alleen gebruik van maken als je ervoor betaald..?? Gelukkig heb ik Word, waarmee ik de stukjes alvast kan typen.
Dit stukje tekst dus even getypt op mijn kamer met gelukkig een beste ventilator boven mijn kop op mijn dode gemakje om 7 uur ’s ochtends aangezien je hier best vroeg wakker schijnt te worden. Het Antilliaanse gevoel al zeg maar :)

Maandag naar Wereldstage om mijn verblijfsvergunning te regelen en dinsdag brengen ze mij naar mijn stagebedrijf voor mijn eerste werkdag. Ik ben benieuwd! Ik zal jullie op de hoogte houden. Niet dagelijks een stukje, anders raak ik zo snel jullie aandacht kwijt, maar de bedoeling is elke week toch wel wat te posten haha.

De Antiliaanse groeten en ik spreek jullie snel weer!
Nick

  • 15 September 2014 - 20:40

    Birgitte:

    Leuk zo'n blog. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.

  • 15 September 2014 - 23:05

    Stanley:

    Mooi maat, veel plezier

  • 16 September 2014 - 10:41

    Astrid:

    Hoi Nick, heel veel plezier en maak me even je vriendje op Facebook.

  • 22 September 2014 - 01:56

    Nick Ploegsma:

    Thanks moeders en tante, vrienden worden is al gebeurd en de volgende zal ik er nu ff opzetten haha.
    @stanley thanks maat

  • 23 September 2014 - 22:54

    Sylvia:

    hai Nick, leuk te lezen hoe het je daar vergaat. veel plezier. ga je ook nog foto's plaatsen om ons hier in dit koude kikkerlandje wat op te warmen. ik zie ze tegemoet.
    groetjes uit Dokkum

  • 26 September 2014 - 00:19

    Nick Ploegsma:

    Ja zeker zal er zeker foto's opzetten, wist helemaal niet dat het kon haha..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Nick Ploegsma, 19 jaar oud. Ik loop sinds 12 september 2014 stage in Curacao, deze stage zal ik doen tot 21 januari. De stageplek is het Santa Barbara Resort Curacao (www.santabarbararesortcuracao.com) Woonplaats in Curacao: Nieuwe straat 7

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 6187

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: