Stage, 58% completed - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu Stage, 58% completed - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu

Stage, 58% completed

Blijf op de hoogte en volg Nick

27 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Loading; Stage curacao, 58% completed

Inderdaad, ik ben nu al over de helft van mijn stageperiode in het altijd warme Curaçao! Ik zou zeggen altijd zonnige Curaçao, maar we zijn nu begonnen met de regenperiode en dat is zeker te merken, stortbuien all over the place. De lokale mensen hier vinden het prachtig, want dat betekend dat het afkoelt, maar alle studenten willen zon.. Zeker in het weekend! Afgelopen 2 weken is er 1 dag in het weekend geweest met een beetje zon, de rest was bewolkt en/of regenbuien.

Goed nieuws qua huisvesting: zoals al eerder gezegd zijn 4 pitjes om op te koken niet zoveel met 16 man in het huis, daarom hebben ze een plaat ernaast gemaakt met nog 3 pitjes wat het eten maken wat vergemakkelijkt. Ze hadden alleen via een verdeler nu 7 pitjes op 1 stopcontact aangesloten en het is binnen 2 dagen 2 x doorgeslagen. Gelukkig hebben ze het nu weer (misschien tijdelijk) gefixed. Verder hebben we nu EINDELIJK een wasmachine! Wel moet je hiervoor 5 gulden betalen maar ach, die 2 euro per wasbeurt heb ik er wel voor over. Wasmachine wordt trouwens afgevoerd in onze tuin, dus al het water en wasmiddel etc loopt onze tuin in, niet helemaal de bedoeling lijkt me haha.

Ondertussen gelukkig niet ziek meer, op stage gaat het goed, volgende week met de nieuwe opdracht beginnen en tegelijkertijd opdracht van school afmaken. Ben zeer benieuwd wat voor resultaten ik neer zal zetten en mag toch hopen, of beter nog, zal er voor zorgen dat mijn stageopdracht als voldoende wordt beoordeeld. Eindelijk goedkeuring voor mijn account op computer, nu in behandeling en binnenkort heb ik toegang dus kan ik weer verder met mijn onderzoek.

Afgelopen weekend eindelijk weer eens 2 redelijk zonnige dagen gehad, zaterdag Punda in geweest en wat winkeltjes bekeken. Bij pleincafe Wilhelmina geluncht (voor het eerst in 2 maanden). Bij alle drankwinkels geweest, nergens Sonnema Berenburg (stond wel in een boekje!) maar de vrouw herkende de fles, dus gaat ze bij de volgende bestelling vragen of deze geleverd kan worden en heb ik weer wat als mijn voorraadje van 3 liter op is die mijn ouders en broer mee hadden genomen:).

Ben nog naar de kapper geweest hier en ze doen hun naam eer aan: ‘strak strak kapsalon’. Ze sprak geen Nederlands en geen Engels, mocht een standje aanwijzen op tondeuse, maar dat bleek toch iets korter te zijn dan ik dacht. Na 1 haal uit mijn haar was het te laat, en nu ben ik redelijk kaal xd.

Komend weekend weer 2 feesten, fullmoon (1 x in de maand) en een belachelijk goedkope avond bij de opening van een nieuwe bar ‘the hangover’ met veeel happy hour acties.
Verder in december nog veel leuke dingen doen: concert van najib amhali, 1 hele dag wakeboarden met bbq als afsluiting, weekendje naar klein curacao waar we ook gaan overnachten, sinterklaaslootjes binnen het huis trekken, met kerst uit eten met het huis etc.

Ayo!

  • 27 November 2014 - 22:42

    Birgitte:

    Leuk die titel, was al benieuwd welke visite je krijgt/kreeg ;-)
    Fijn dat je weer betef bent, had eigenlijk wel verwachf dat je aan die drie liter genoeg zou hebben ;-(

    Ben benieuwd wat er op je verlanglijstje hebt staan......

    veel plezier daar, groetjes

  • 27 November 2014 - 22:59

    Astrid:

    Hoi Nick,

    Behalve de regen klinkt het de komende tijd heel goed.
    Geniet nog maar even want voor je het weet zit je in 2-4 graden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Nick Ploegsma, 19 jaar oud. Ik loop sinds 12 september 2014 stage in Curacao, deze stage zal ik doen tot 21 januari. De stageplek is het Santa Barbara Resort Curacao (www.santabarbararesortcuracao.com) Woonplaats in Curacao: Nieuwe straat 7

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 6165

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: