Einde komt snel dichterbij.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu Einde komt snel dichterbij.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu

Einde komt snel dichterbij..

Door: Nick Ploegsma

Blijf op de hoogte en volg Nick

06 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

Tsja, ondertussen nog een maandje. De gehele stageperiode afsluiten met een reisje naar Miami, geboekt van 18 januari tot 22 januari!! Ben heel benieuwd hoe die stad eruit ziet. Überhaupt altijd al eens naar Amerika gewild dus hierbij de uitgeschoten om er eens een kijkje te nemen aangezien ik ‘toch in de buurt ben’.

22 december gewakeboard, en dat was me toch een ervaring. Eerst met een speedbootje naar een vlot gebracht midden op het Spaanse Water. Daar eenmaal aangekomen gesetteld in de banken, ligstoelen e.d. die daar te vinden waren. Daarna uitleg gekregen over het wakeboarden waarbij het centraal stond dat je eigenlijk gewoon bijna niks moest doen en dat het dan wel goed komt. (Antilliaanse instelling ;)) Vervolgens zo’n 15 minuten gewakeboard, in 1 x op mijn benen gekomen en blijven staan en in de hele rit maar 1 x gevallen! In het begin nog wat krampachtig met mijn reet naar achteren gestaan, maar na wat geschreeuw van: RECHTOP STAAN EN LUL NAARVOREN werd het me duidelijk en bleek dat veel gemakkelijker vol te houden..

De rest van het weekend rustig aan gedaan, wat op het strand gehangen en verder he-le-maal niks uitgevoerd zoals gewoonlijk in het weekend. Ondertussen is de week weer begonnen en heb ik gister (maandagavond) een voorstelling van Najib Amhali bijgewoond. 1 van de cabaretiers die ik echt verschrikkelijk grappig vind dus had er zin in. De show was ook echt lachen, tweede deel wel wat minder dan het eerste maar heb me prima vermaakt.

Kerst is voorbij, alhoewel de Antilianen kerst heel serieus nemen had ik vrij weinig kerstgevoel. Beetje op het strand gehangen, met mn kerstmuts en mn zwangere pens (door de lichtinval uiteraard ;) op de foto gegaan en die avond nog op steen gegrild met alle huisgenoten. Het was echt heerlijk, maar was helaas maar 1 bordje terwijl ik voor 31 euro wel iets meer verwacht had. Eergisteren laatste Fullmoon feest gehad, in het begin was het leuk maar richting het einde was de dj belachelijk slecht, dus hebben we er thuis nog maar een feestje van gemaakt.
Komende week ipv 5 dagen stage, 4 dagen stage in verband met het Nieuwjaar waarbij we vrij zijn. Dan daarna de laatste volledige stageweek en overigens de laatste week om mijn stagerapport af te maken! Ben al wel redelijk ver, maar is nog steeds wel veel werk aan de winkel.
Nieuwjaar was ook echt een dik feest. Last minute besloten om niet naar het ene feest (Amnesia, 105 gulden) te gaan, maar naar het strandfeest bij Wet & Wild (75 gulden) allebei onbeperkt drinken over volledige avond. Kaartje nog kunnen verkopen (Yorick, dankje) en een nieuw kaartje te kopen (Romy, dankje) toen ik op stage zat en niks kon regelen haha.

De vrijdag daarop was Su’legria, ook echt een heel vet feest. Komt sowieso in het top3 lijstje. Ergens middenin het feest zat een jongen in een rolstoel, maar kon er vrij weinig van zien. Dus wij dachten hee laten we hem eens optillen, en eenmaal in de lucht vond die jongen het helemaal fantastisch. Vervolgens hebben we hem over 2 hekken getild waardoor we in de VIP-ruimte terechtkwamen. Vervolgens de hele avond bij de VIP’s gefeest etc. Daarna nog het podium opgelopen via de achterkant omdat ik met Jan Dino op de foto wou haha, al met al een geslaagd feestje dus.

Verder deze week de laatste volledige stageweek, daarna nog 2 daagjes en dan 10 dagen vrij. 5 breng ik daarvan door op Curacao nog en de andere 5 in Miami. Echt superveel zin in, maar dat betekend wel dat het einde inzicht is.. Aan de ene kant vind ik het nu ook wel mooi geweest, maar aan de andere kant is het hier ook gewoon fantastisch en hoef ik nog lang niet naar huis..

  • 06 Januari 2015 - 22:04

    Astrid:

    Hoi Nick,
    Helaas komt er ook een tijd van gaan en die komt altijd veel te snel.
    Maar dit neemt niemand je ooit nog af en troost je, hier is het wel 4 graden boven nul, dus wat wil je nog meer.
    Geniet nog van de laatste weken, sluit je stageverslag met een spetterend cijfer af en we zien je weer als je in Nederland bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Nick Ploegsma, 19 jaar oud. Ik loop sinds 12 september 2014 stage in Curacao, deze stage zal ik doen tot 21 januari. De stageplek is het Santa Barbara Resort Curacao (www.santabarbararesortcuracao.com) Woonplaats in Curacao: Nieuwe straat 7

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1643
Totaal aantal bezoekers 6154

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: