Visite vanuit NL - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu Visite vanuit NL - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu

Visite vanuit NL

Door: Nick Ploegsma

Blijf op de hoogte en volg Nick

18 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Tijdje geleden, maar hier weer ff een verslagje vanuit het altijd warme Curaçao!

Ouders en broer op bezoek gehad, van 29 oktober tot en met 6 november! Ze (voor hun) onverwachts opgehaald van Hato en de reis daar naartoe was een avontuur op zich. Ik moest vanaf mijn stageplek naar het vliegveld komen met het openbaar vervoer hier, het eerste probleem was dat de shuttlebus tussen het resort en de poort niet reed toen ik weg moest, vervolgens met een busje terug naar Punda (woonplaats), maar had geen geld bij me.. Met 8 gevonden losse kwartjes uit mijn tas nog kunnen betalen gelukkig. Vervolgens op het station van Punda gewacht op een busje naar Hato, maar vanaf hier rijd helemaal geen bus naar Hato. Vervolgens naar Otrobanda gelopen (waar ik vervolgens eerst een kwartier moest wachten bij de pondjesbrug op een voorbijvarende olietanker) waar ik de bus naar Hato gepakt heb en uiteindelijk een half uur te laat op het vliegveld aankwam..

Zoals jullie al weten had ik 3 vrije dagen aangevraagd waardoor ik, inclusief het weekend, 5 vrije dagen had. Van deze 5 vrije dagen de laatste 2/3 dagen wat ziek, misselijk, duizelig en soms mijn evenwicht niet helemaal onder controle. Dit kwam echt met vlagen, waarvan gelukkig op Klein Curaçao niet veel last van gehad.
Veel leuke dingen gedaan met zijn 4en, op de eerste dag heb ik ze een rondleiding gegeven op mijn stageplek bij het Santa Barbara Resort! Ze waren erg onder de indruk van de luxe hier en de uitstraling dus was zeker geslaagd. We zijn naar een paar stranden geweest zoals: Grote knip en Cas Abao, Christoffelberg beklommen, Klein Curaçao geweest en nog wat plekjes waarvan ik het me even niet meer kan herinneren haha. Elke dag uit eten geweest, waarvan de laatste dag bij het Iguana Cafe wat overigens de lekkerste keer uit eten was!

Werd op stage gebeld door housekeeping dat er gasten bij de poort stonden te wachten, deze zijn met de lokale bus gekomen waardoor ze niet voorbij de poort mogen dus ze moesten opgehaald worden. Ik vervolgens een auto regelen, mocht de auto van de baas van Santa Barbara mee dus was een flinke bak. 3 verschillende knoppen om de stoel te verstellen, maar kreeg hem niet naar voren. Hij het dus aanpassen en ik met die 4 liter v6 SUV naar de poort om de gasten op te halen, waren ze al door de patrouillewagen van de security gebracht!? Alsnog ff lekker kunnen rijden in die wagen dus vond het wel prima haha.

Het weekend wordt redelijk rustig doorgebracht, weer ff op krachten komen en hopelijk zaterdag weer even opstap te gaan. Ben die zaterdag wel opstap geweest, evenals de weekenden daarop op afgelopen zaterdag na, voelde me toen echt misselijk dus als enige niet geweest, helaas.

Nu is het weer maandag, 10e week stage is begonnen alweer.. Ben qua stage nu precies op de helft, 16 september begonnen en 16 januari klaar. 21 januari alweer naar huis, maar daar hoeven we gelukkig nog niet aan te denken :). 1 ding waar ik zeker niet aan wil denken is het temperatuurverschil, met een gemiddelde temperatuur van 27 graden inclusief winter, heb ik vrij weinig zin in de vrieskou van Nederland te zitten. In eindjanuari zit je volgens mij toch wel in de koudste periode, dus ga van een 28/29 graden Curaçao (deze ‘winter’), naar een -5? Graden in Nederland..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Nick Ploegsma, 19 jaar oud. Ik loop sinds 12 september 2014 stage in Curacao, deze stage zal ik doen tot 21 januari. De stageplek is het Santa Barbara Resort Curacao (www.santabarbararesortcuracao.com) Woonplaats in Curacao: Nieuwe straat 7

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 6168

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: