Nieuwe week, nieuw avontuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu Nieuwe week, nieuw avontuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu

Nieuwe week, nieuw avontuur

Door: Nick Ploegsma

Blijf op de hoogte en volg Nick

19 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Nieuwe week nieuw avontuur, weekend (met een extra dag) is weer voorbij, helaas. Was echt wel even toe aan dat extra dagje, maar heb die extra dag echt helemaal geen reet gedaan haha was een beetje brak van het stappen donderdag.. Vrijdagavond ‘uiteten’ geweest naar Dutch Treat, ook wel gewoon een snackbar genoemd. Flink lopen schransen daar met een kingsize patat met pindasaus en een frikadel. Man man man, daar was ik echt even aan toe haha dit was geen eenmalige actie.
Zaterdag om kwart voor 6 de wekker doordat we de Christoffelberg gingen beklimmen. Dit moet het liefst zo vroeg mogelijk in verband met de zon die opkomt. Het was nog een beste klim, maar we hebben het allemaal gehaald (groep van 14).

’s Middags rustig op het strand Kleine Knip gelegen en verder gelegen en verder nog wat gelegen:).Zaterdagavond naar een feest geweest waar Dj Dina/dyna kwam ofzo. Ken die hele vent niet maar heb me prima vermaakt, maar dat kan ook door de drank komen.. Zondag een beetje een herhaling van zaterdag, nu op het strand ‘Mambo’. Ik merk dat ik na een week stage het echt chill vind om gewoon helemaal niks te doen behalve op het strand te liggen. Achja als ik op die manier even tot rust kom is het prima!

Afgelopen dagen echt geen reet gedaan na stage, paar wasjes gedraaid en dat was het wel. Wordt op gister na nog steeds elke nacht precies 3 x wakker. Om half 1, 3 uur en 5 uur, best een prestatie haha. Gisternacht mijn bed verschoven richting ventilator en nu ‘maar’ 2 x wakker geworden, nice!

Op stage vandaag (woensdag) brandoefening gehad, verliep veel te soepel haha, de oefening was aangekondigd dus iedereen ging van tevoren al naar buiten en stappen van de evacuatieprocedure doen. Rest van de week wat bezig geweest met de onderzoeksopdracht vanuit school, ook niet geheel onbelangrijk.
Vrijdag eerst even wezen sporten, daarna bij snackbar gegeten (haha wauw) en vervolgens ’s avonds mooi smoor bij bermuda geweest en vervolgens kapsalon killen bij de shoarmaboot #healthylife #200gramgroentenperdag.

Het mooiste komt nog: vrijdagnacht komen we in onze straat, waar vervolgens met zo’n 40 km per uur een auto op een 20 centimeter hoge stoeprand knalt (ik kan goed inschatten..)Ze mist op 3 haren na een steunpaal waarop verschillende balkons steunen, beste knal dus wij even een kijkje nemen; stapt er een dronken meisje uit die vervolgens bijna van de stoep afvalt. Linkerbumper volledig ingedeukt en linksvoor een lekke band, maar nu komt het: dit was al eerder die avond gebeurd hahah ze is gewon doorgereden. Vervolgens de rechtervoorband volledig naar de mallemoeren,met velg en al kapot. Conclusie: rij niet met 40 kilometer per uur een stoep op….. euhhhh: niet dronken rijden!.

Hele weekend liggen stinken op het strand, zaterdag op Playa Cas Abao gelegen en zondag de gewoonte om eerst samenvattingen te kijken en dan op Mambo of Cabana te zwemmen/slapen op het strand, of in het water. ;)

• 20 Oktober 2014 - 08:04

Astrid :

He Nick,
    Volgende week moet je je wel een beetje netjes gedragen hoor