Extra dag weekend! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu Extra dag weekend! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu

Extra dag weekend!

Door: Nick Ploegsma

Blijf op de hoogte en volg Nick

10 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Poeh, vierde week is begonnen. Zit alweer relaxed op mijn bureaustoel achter mijn laptopje. Heb ik al gezegd dat het echt koud is op mijn kantoor? Maak alleen het warme weer mee wanneer ik ’s ochtends wakker word (gelukkig maar) en wanneer ik ’s avonds weer terug ga naar het huis (en ’s nachts wanneer ik in mijn bed lig te stinken ;)).

Tot nu toe nog geen enkele vrije dag gehad, op het weekend na, dus het plan om ook eens bruin te worden gaat nog niet erg goed. Vrijdag wel mijn eerste vrije dag omdat het een nationale vrije dag is, voor alleen mensen met een kantoorbaan volgens mij haha komt dat even een keer goed uit!

Afgelopen weekend was het echt kut weer, hele week zit die zon te branden met zijn gevoelstemperatuur van 38/39 graden, maar in het weekend, wanneer iedereen vrij is en naar het strand wil, is het zo’n 30 graden met een wolkendek waar geen straaltje zonlicht doorheen komt: balen.. Voor de rest dus vrij weinig gedaan, zondag de samenvattingen van de eredivisie nog ff gekeken, maar had geen toto gezet dus was wat minder spannend haha. Komend weekend geen wedstrijden ivm de wedstrijd tegen Kazachstan. Die we overigens wel kunnen zien want ik ben vrij.

Verder wil ik graag nog even wat kwijt over mijn huisvesting. Nu blijkt na wat navragen hier op mijn stagebedrijf dat ik belachelijk veel geld betaal (750 gulden) voor een kamer hier. Voor mijn kamer ter grootte van zo’n 8m2??? En een keuken die ik met 15 anderen moet delen en een wasbak, wc en douche die ik met 7 anderen moet delen. Nu blijkt dat je hier voor 625 gulden (per kamer) een huis met 7 kamers hebt, 2 wc’s en douches, volledige keuken, grote koelkast, fitnessruimte :):), airco, terras, gratis wifi, en een 10m2 kamer hebt. 1 x raden welke ik liever had gehad..

Dinsdag had ik, godzijdank, een internetkabel gevonden waarmee ik toch internet heb op mijn stageplek. Zulke dingen zijn bijna te mooi om waar te zijn….. en laat dat nou net het geval zijn: nog geen dag internet (waar ik overigens alleen nog maar zinnige dingen mee gedaan heb namelijk veel gezocht naar de wet- en regelgeving van Curaçao met betrekking tot mijn opdracht!!) en ik heb nu alweer geen internet meer. Waarom? Omdat als ik een virus op mijn laptop heb deze via de internetkabel naar de rest van de computers die aangesloten zijn via dezelfde internetkabels. Nou voor zover mijn ITC kennis gaat, en die gaat ongeveer 3 cm ver, kan een virus zich niet via een internetkabel verspreiden naar andere computers. Aangezien ik de enige ben die via deze kabel ga, maar vooruit, ik heb geen internet meer verdomme. Nu kan ik niet alleen meer ouwehoeren op internet, maar ook geen nuttige dingen gerelateerd aan mijn onderzoeksopdracht meer opzoeken. (die laatste natuurlijk wat minder interessant ;)).

Nu is het vrijdag, de vrije dag doordat er iets gevierd wordt vandaag ofzo, nja zal wel heb in ieder geval vrij. Gisteravond flink op stap geweest dus ben vandaag hele dag dood. Beetje geskyped vandaag en boodschappen gedaan en dat was het haha. Oja en even gewassen (zelf ja, wasserette is dicht en we hebben geen wasmachine verdomme).
Zaterdag gaan we de christoffelberg beklimmen en voor de rest nog even touren langs wat mooie punten hier op curacao dus er zullen nog veel foto’s daarvan volgen! Voor nu maar even een daghap bij de buren halen en daarna even uitrusten dacht ik zo.

  • 11 Oktober 2014 - 08:46

    Astrid :

    Hoi Nick,

    Heb weer genoten van je verhaal.
    Dus nu op zoek naar een goedkopere kamer

  • 12 Oktober 2014 - 01:13

    Nick Ploegsma:

    Gaat hem niet worden! heb een huurcontract dus dat zou dan dubbele kosten worden haha..

  • 21 Oktober 2014 - 22:15

    Sylvia:

    Hallo Nick, dat klinkt allemaal wel heel relaxed. Wat een mooie foto's zeg. Ziet er heel mooi uit.
    Zou er wel even willen rondkijken.
    groetjes vanuit een stormachtig nat Dokkum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Nick Ploegsma, 19 jaar oud. Ik loop sinds 12 september 2014 stage in Curacao, deze stage zal ik doen tot 21 januari. De stageplek is het Santa Barbara Resort Curacao (www.santabarbararesortcuracao.com) Woonplaats in Curacao: Nieuwe straat 7

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 6163

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: