Derde week alweer voorbij?! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu Derde week alweer voorbij?! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu

Derde week alweer voorbij?!

Door: Nick Ploegsma

Blijf op de hoogte en volg Nick

04 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi, aangekomen bij de derde werkweek alweer, zonder dat je het door hebt gaat de tijd eigenlijk best snel. Over een maandje komen mijn ouders en mijn broer alweer op bezoek! Moet ze dan van het vliegveld afhalen, eerst maar eens een auto zien te regelen dus. Ga waarschijnlijk een auto meehuren, zijn al 2 die hem nu huren namelijk.

Plan van aanpak nog niet goedgekeurd helaas, dus kan me daar weer even mee bezighouden. Wel een goede mail gekregen van mijn stagebegeleider dus weet wel in welke richting ik het plan van aanpak moet verbeteren.

Hele week vooral bezig geweest met wat dingen voor de stage en minder voor school. Uit het niets ineens een gesprek gehad met iemand die ineens mijn bedrijfsbegeleider is en zei dat ik meer moest gaan doen en dat er meer verwacht wordt van een HBO-student. Nou lekker dan, ze heeft geen flauw idee wat ik in de tussentijd allemaal gedaan hebt maar oke. Bedoeling is dat ik dingen moet gaan doen hier die ik met mijn opleiding nog niet eens gedaan hebt, maar je kan het natuurlijk ook als een uitdaging zien om nieuwe dingen te leren. Alleen had dit wel op een wat andere manier gebracht kunnen worden, achja hou me rustig, ik zit hier nog wel ff haha.

Verder wat verontrustende berichten verder, wat gebeurtenissen met de lokale dealers hier, schijnen nogal wat mensen te zijn in onze 150 studenten tellende straat die ‘even lekker uit hun bol willen gaan hier’. Nou is er al 1 die zijn stagecontract is ontbonden en t is nog maar afwachten of hij mag blijven hier ivm school en huurcontract.

Verder is de bemiddelingsorganisatie Wereldstage wat laks met initiatief van hun kant. Doucheput verstopt, putlucht bij doortrekken wc en bij het douchen. Duiven die ’s ochtends naar binnen kunnen wegens open stukken bij de ingang van de deur. Geen wasmachine ondanks dat dit wel in het huurcontract stond. Wel een wasmachine bij onze buren, maar er staat ook weer in het contract dat we niet op hun patio mogen komen. Beetje tegenstrijdig allemaal, wasmachine schijnt nou (misschien) geregeld te gaan worden, eindelijk. We zien wel wat er verder nog allemaal gebeurd, heb opzich niet veel te klagen over het huis, alleen geen wasmachine is wat jammer en maar 4 pitten om te koken met 16 man is ook een uitdaging zullen we maar zeggen.

Oja, de koers hier van de Nafl tov de Euro is ook echt dramatisch. Toen ik hier 3 weken geleden kwam was 1 euro 2,42 gulden waard. Nu is dat nog voor 1 euro 2,24 gulden. Als dit zo door gaat wordt het nog een duurdere stageperiode dan verwacht haha, das niet helemaal de bedoeling. Mensen die mij willen sponsoren overigens ff een berichtje sturen ;).

Komend weekend 2 feesten, full moon op vrijdag en latin village (1x per
jaar) op zaterdag. Kaartje is wel 45 gulden en van full moon inclusief uur gratis drinken 25 gulden. Dus mijn binnenste kant van het studentenleven komt in mij op en gekozen om alleen naar fullmoon te gaan, schijnt ook wel een mooi feest te zijn! Beetje proberen op de centjes te letten dus, alhoewel dat nog niet erg makkelijk gaat hier met die klote koers.

Genoeg negativiteit haha, nog wel wat persoonlijke situaties/problemen vanuit Nederland hier meegenomen die ik even moet verwerken maar dat komt wel goed. Verder vermaak ik me hier prima, je kijk echt uit naar het weekend na zo’n lange stageweek en dan is het binnen 2 daagjes alweer voorbij. In t wiekent (ja zo heet het hier ahaha) gebeurd er eigenlijk niks meer dan strand of niks doen, maar strand is ook niks doen ;).

Haha vrijdagavond mooi avontuur gehad, eerst op een parkeerplaats een uur gratis ‘drank’, vervolgens met een loco bus met een flinke geluidsinstallatie achterin naar het fullmoon strandfeest gebracht. Leuk feest gehad, maar toen het feest afgelopen was kwamen we een probleempje tegen. De buschauffeur was helemaal smoor en vet stoned haha hij was door de bewakers op t feest naar buiten gebracht. Daar gingen we dus niet mee terug. Vervolgens met de taxi naar huis en die lui van de bus zeiden dat ze gingen betalen. Vervolgens zijn ze weggereden, maar wonder boven wonder hebben we ze gevonden en de taxi laten betalen. Nu bij Saint tropez lounge, dacht ik even een middagje te relaxen en op wifi te zitten, doet dat klote wifi het niet. Heb ik er net voor betaald om hier te zitten.. Lekker dan!

  • 05 Oktober 2014 - 18:36

    Astrid:

    Fijn dat het allemaal zo 'soepeltjes' loopt.
    Je mag altijd je was hier langs brengen hoor, kun je het twee dagen later weer schoon gewassen, gevouwen en gestreken meenemen.

    Het studentenleven gaat niet altijd over rozen en financieel is het geen vetpot, maar je doet het voor de toekomst en wellicht verdien je dan meer dan genoeg.

    geniet en lieve groeten vanuit Almere

  • 08 Oktober 2014 - 14:38

    Nick Ploegsma:

    Dankjewel!
    Als het mogelijk zou zijn zou ik zeker mijn was komen brengen haha, maar helaas.
    Financieel is het inderdaad best lastig, vooral om die 4/5 maanden op jezelf te wonen.
    Maar gaat tot nu toe prima, we zien het maar als investeren in de toekomst ;)

    Groetjes terug vanuit Willemstad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Nick Ploegsma, 19 jaar oud. Ik loop sinds 12 september 2014 stage in Curacao, deze stage zal ik doen tot 21 januari. De stageplek is het Santa Barbara Resort Curacao (www.santabarbararesortcuracao.com) Woonplaats in Curacao: Nieuwe straat 7

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 6170

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: