Lekker bezig - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu Lekker bezig - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nick Ploegsma - WaarBenJij.nu

Lekker bezig

Door: Nick Ploegsma

Blijf op de hoogte en volg Nick

29 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Goedenavond (nacht voor jullie)
Om te beginnen, maar even een verhaaltje van op mijn stage.
Ben nu een tijdje bevoegd hier om alle deuren te openen, wantja werk natuurlijk wel op de security afdeling dus heb een mooie masterkey. Laat ik die nou net even kwijt zijn geraakt… Twee dagen was ik hem kwijt, maar hij bleek gelukkig gewoon op mn stage te liggen en zonder in verdere gevoelige informatie te treden: het was niet mijn fout :). Jaja mag een heleboel dingen die hier gebeuren niet zeggen aangezien dit nogal kwetsbare informatie is en daar heb ik voor getekend dus hou ik mij daar keurig aan.

Ondertussen gaat het op stage wel redelijk goed, het blijven lange dagen en heb soms een paar uur dat ik me echt de tering verveel, maar heb deze week wel een paar dagen flink hard zitten werken en te typen om mijn plan van aanpak af te krijgen voor de deadline. Uiteraard was onze nick weer te laat om een concept van het plan van aanpak in te leveren, dus heb er geen feedback op kunnen krijgen. Gelukkig is er wel een eerste en een tweede kans dus na mijn eerste kans krijg ik vast nog wel wat feedback mocht het niet goed zijn. MAAR NATUURLIJK IS IE IN 1 X GOED!

Verder moest ik nog naar de tandarts hier omdat mijn spalkje los zat. Fijn man die keelsnoepjes, blijft ie plakken.. Anyway, moest om 16:45 bij de tandarts zijn en het openbaar vervoer hier een half uur kan duren, maar ook 2 uur was het wat lastig om er te komen. Gelukkig heb ik een paar vriendelijke collega’s waarvan ik de auto even mocht lenen (onverzekerd ja ik weet het). Dus met de waggie naar de tandarts, best lastig te vinden zonder navigatie, wantja GEERT PLOEGSMA je hebt niet de kaart van curacao gedownload maar van het eiland ernaast haha. Uiteindelijk aangekomen, bleken er 2 blokjes lijm los te zitten dus dat is 2 x 50 gulden cash betalen. Na de stage maar even declareren (40 euro ofzo, valt mee). Gelukkig is de tandarts in Curaçao niet zo verschillend als die in Nederland!

Doordeweeks helemaal kapot op stage komen door het vroege opstaan, misschien went het, misschien niet. Lange dagen maken en dan ’s avonds in plaats van opstap om 10/half 11 op bed en nog steeds kapot zijn. Maakt dus eigenlijk niet uit wat ik doe, dus weet wel wat ik vanavond ga doen.

Wat ik hierboven gezegd heb, gisteravond even waargemaakt; zoooo wat voel ik me slecht hee haha 3 uurtjes slaap is toch wat te weinig.. Wel een leuke avond gehad! Bij bermuda geweest, discotheek hier waarvan een deel openlucht (goh, in curacao). Vrijdag (vandaag) maar even niks doen, is een of ander duister feestje van techno op een onbekende locatie en hoeft van mij niet. Zaterdag bloomingdale, ook een feest, daar wel even een kijkje nemen! Voor de rest zal het in het weekend het gebruikelijke hangen op het strand en hopen dat je goed hebt ingesmeerd, meerdere malen.

De muggenziekte “chikunkunya” heerst in curacao en langzaam maar zeker wordt iedereen in het huis gestoken door die mormels. Je wordt er echt ziek van als een malle en met een beetje pech krijg je last van je gewrichten enzo. Een soort tikkende tijdbom is het, afwachten wanneer je aan de beurt bent.. Hoop dat ze mij ff overslaan, hoeveel muggenbulten ik ook al heb haha. De symptomen kunnen ook pas na 2 weken beginnen dus misschien ben ik al gestoken en komt het pas later uit.

Al met al ben ik er nu al achter, dat we het toch best goed hebben in
Nederland. Nou dat is toch al een beste ervaring en ik ben er nog maar niet. Vermaak me prima hoor verder :D!

Zaterdag met in totaal 2 auto’s naar porto Marie geweest, leuk strandje waar we even flink wat baco’s achterover hebben getikt (de bobjes niet natuurlijk). Helaas een botsing gehad, ook nog met de andere auto waar we mee naar het strand waren geweest. Had voorkomen kunnen worden, maar zal er niet verder over uitwijken. Schade is nog niet bekend van de auto’s, met ons is verder niks gelukkig. Reden niet hard, zo’n 30 km per uur denk ik.

Zaterdagavond een feest gehad, bloomingdale. Bloemendaal dus, maar dan hier haha. Rond een uurtje of 9 gearriveerd en de muziek viel wat tegen, anderhalf uur lang wat electro wat niet echt spannend was. Daarna wat meer house achtig en gelukkig verder prima vermaakt (ondanks dat ik nuchter was, jaja ik kan het wel, ondanks de baco’s was ik compleet nuchter dus heb me de avond vermaakt aan pure sprite).

Zondag de chilldag, rond een uurtje of 1 bij het café aangekomen waar ze de samenvattingen laten zien van de eredivisie. In het café Miles tegenover ons huis een toto gezet voor 5 gulden, helaas niet gewonnen. Had 7 uitslagen goed, maar de winnaar 8 van de 9 dus volgende keer beter. Ja dat lees je goed ik probeer het natuurlijk komende week weer.
Dit was mijn weekje, volgende week weer wat nieuwe ervaringen.

  • 29 September 2014 - 09:03

    Geert:

    Mooi verslag Nick en mooie foto's. Je kan natuurlijk altijd zelf even de kaart van Curacao downloaden.. zo groot is die niet. :)

  • 29 September 2014 - 17:03

    Astrid:

    Hoi Nick, heb weer enorm genoten van je verhaal. Leuk geschreven.
    Geniet er maar weer van en tot volgende week maar weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Nick Ploegsma, 19 jaar oud. Ik loop sinds 12 september 2014 stage in Curacao, deze stage zal ik doen tot 21 januari. De stageplek is het Santa Barbara Resort Curacao (www.santabarbararesortcuracao.com) Woonplaats in Curacao: Nieuwe straat 7

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 6177

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: